Mer flugbindning

Mycket flugbindning och lite fiske har det varit de sista tre veckorna. Snart tre veckor sedan jag senast var ute och fiskade vilket gör det här till det längsta fiskeupphållet sedan den oerhört varma perioden i juli. November brukar vara på det här sättet, men i år kan jag gräma mig lite mer eftersom förhållandena egentligen har varit perfekta för gäddfiske de senaste veckorna. Men ibland så funkar inte livspusslet riktigt och man kan inte klämma in fiske mellan alla andra aktiviteter.

Hur som helst, att klämma in ett par timmars flugbindning när jag är själv med barnen är inga konstigheter så det har blivit ytterligare tid vid bindstädet under veckan som gick. Jag har ägnat mig åt en kombination av att binda upp beställningar och att skapa mig ett litet lager av flugor att ta med på “Från fluga till antispinn” i Uppsala helgen som kommer.

Den här veckan har det varit fokus på olika färgkombinationer av Triple treat flugorna!

20141105_134556315_iOS

Orange och tan

20141105_180040036_iOS

Oliv och gul

20141106_134131894_iOS

Grön och gul

20141112_183515617_iOS

“nymfparakiten” blå, grön och laxrosa

20141112_202055956_iOS

röd och svart

 

Leave a Reply

